Terapia MAES | MAES to podejście terapeutyczne mające na celu długoterminową optymalizację rozwoju niemowląt i dzieci z różnymi zaburzeniami neurorozwojowymi, takimi jak porażenie mózgowe (CP) oraz inne podobne, nie zawsze wyjaśnione lub zdiagnozowane stany. [...] |
Metoda NDT Bobath | Rehabilitacja metodą NDT-Bobath jest stosowana u wcześniaków, niemowląt i dzieci starszych z zespołami neurologicznymi, ortopedycznymi, genetycznymi oraz prezentującymi opóźnienia rozwojowe o różnym podłożu. [...] |
Metoda Vojty | Terapia metodą Vojty polega na wzbudzaniu odruchów, przez stymulację określonych punktów na ciele dziecka. [...] |
Metoda PNF | Rehabilitacja metodą PNF jest przyjazna dziecku. Certyfikowany fizjoterapeuta metody PNF pracując z dzieckiem wykorzystuje silne strony oraz umiejętności dziecka do ponownego nauczenia się utraconych funkcji. [...] |
Metoda Integracji Sensorycznej [S. I.] | Jest to system ćwiczeń, aktywności i zabaw proponowanych dziecku, który ma prowokować i wyzwalać odpowiednie reakcje sensoryczne. [...] |
Kinesiology Taping | Kinesiology Taping polega na aplikacji specjalnego plastra, którego grubość i elastyczność zbliżona jest do właściwości tkanki skórnej człowieka. [...] |
Terapia ręki | Terapia ta to usprawnianie precyzyjnych ruchów dłoni i palców czyli tzw. motoryki małej. [...] |
Metoda Castillo Moralesa | Najczęściej stosowaną metodą rehabilitacji w zakresie twarzy i jamy ustnej jest stymulacyjna terapia ustno-twarzowa według koncepcji Castillo Moralesa argentyńskiego lekarza rehabilitanta. [...] |
Trójpłaszczyznowa manualna terapia wad stóp wg Zukunft-Huber | Metoda ta jest oparta na funkcjonalnym rozwoju stopy w pierwszym roku życia dziecka oraz na zasadach terapii manualnej. [...] |
Terapia pedagogiczna | Terapia pedagogiczna jest ukierunkowanym oddziaływaniem na dziecko i mającym na celu przywrócenie lub uzyskanie pożądanych cech motywacji oraz emocji edukacyjnej. [...] |
Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne | Zajęcia przeznaczone są dla dzieci starszych i rozwijają świadomość ciała, poczucie ciała w przestrzeni i wspomagają rozwój ruchowy. [...] |
Terapia psychologiczna | Polega na nawiązaniu i stałym utrzymywaniu kontaktu emocjonalnego i zadaniowego z dzieckiem i jego rodziną. [...] |
Metoda Knillów | Celem nadrzędnym zajęć jest rozwijanie świadomości i wrażliwości dzieci na wzajemne kontakty, sygnały i reakcje. [...] |
Metoda Dobrego Startu M. Bogaczowej | Główny cel MDS to usprawnienie i zintegrowanie działania psychiki i motoryki. [...] |
Komunikacja alternatywna i zastępcza | AAC to wszelkie działania, których celem jest pomoc w porozumiewaniu się osobom niemówiącym lub posługującym się mową w ograniczonym stopniu. [...] |